SON DAKİKA

Tercüman
reklam

“MATEMATİKTE MÜFREDAT PROGRAMI YENİLENMEDEN EĞİTİMDE BAŞARI ŞANSI YOKTUR. BOŞUNA ZAMAN KAYBIDIR”

“MATEMATİKTE MÜFREDAT PROGRAMI YENİLENMEDEN EĞİTİMDE BAŞARI ŞANSI YOKTUR. BOŞUNA ZAMAN KAYBIDIR”
Bu haber 05 Şubat 2019 - 13:15 'de eklendi ve 1.492 views kez görüntülendi.

Matematikçi, Bilim İnsanı ve Samsun Medya Gazeteciler Cemiyeti Üyesi Kerim Sarılar ile Milli Eğitimi ve geleceğini konuştuk.

Tercüman: Sayın Sarılar sizce orta öğretimde özellikle matematik ve fende dünya ülkelerinden neden gerideyiz?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Ülkemizde öğrenciler çok zeki, çalışkan ve kavrama kabiliyetleri çok yüksek. Matematik ve diğer alanlardaki Öğretmenlerimizde alanlarında çok başarılı. Ama ellerinde bilgi yazılım çağına uygun olmayan bir müfredat var. Başarısızlığın ana nedeni bu.

Tercüman: Bilgi yazılım çağına uygun olmadığını ifade ettiğiniz matematikteki bu müfredatı değiştirme imkânı yok mu?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk göreve atandığında; ” Yıllardır çalıştığımız birçok arkadaşımız var. Bize, Türkiye’nin birikimi lazım. Bizim bunun için ekibimiz hazır. Bize benim arkadaşlarım değil Türkiye’nin birikimi lazım. Bizim en iyi 11’imiz hazır” demişti. Bu bize o tarihte umut vermişti.  Çünkü Milli eğitim bakanlığında bilimsel özerkliğe sahip uzman öğretim üyesi yok. Bilimsel özerkliğe sahip alanında uzman öğretim üyesi bulunan on bir ayrı üniversite ilmi keşiflerimizi doğrulamış ve bu Üniversitelerden seviye belirlemesini talep ettiğimiz dokuz ayrı üniversite ise milli ilmi keşiflerimizin orta öğretim seviyesine uygun olduğunu açıklamıştı. Biz Sayın Bakanın ifade ettiği en iyi on biri matematikte alanında uzman öğretim üyesi bulunan on bir ayrı Üniversite olarak algılamıştık. Yanılmadığımıza inanmak istiyoruz.

Tercüman: Bu konuyu biraz açar mısın?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Milli Eğitim Bakanlığı “bilim alanında yapılan buluş ve icatları inceleyerek bunlara onay verme yetkisine sahip olmadığını” daha önce resmi yazıyla bildirmişti. Söz konusu ilmi keşif ve teoremlerimizin ders kitaplarında yer alabilmesi için Üniversitelerin ilgili bölümlerinin doğrulaması yanı sıra hangi öğretim kademesine dâhil olacağına dair bilimsel değerlendirmeler ihtiyaçları bulunduğu belirtilmişti. Bilimsel olarak özerk olan Üniversitelerin bazıları o konuda alanında uzman öğretim üyesi bulunmadığından değerlendirme yapmamışlar, bazı üniversiteler ise alanında uzman öğretim üyesi ve üyeleri bulunduğundan akademik görüş, rapor ve onay vermişlerdir. Bilimsel olarak özerk olmayan Milli Eğitim Bakanlığı ise yerli ve milli ilmi keşiflerimiz Üniversitelerce doğrulanması yanı sıra orta öğretimde okutulmasının yararlarını açıkladıktan sonra önceki resmi yazılarının hilafına yetki gücünü kullanarak yerli ve milli ilmi keşiflerimizi engelleme yoluna gitmişlerdir.

Tercüman: Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk başarılı olmak için sizce nasıl bir yol takip etmeli?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar: Milli Eğitim Bakanı Sayın Prof. Dr. Ziya Selçuk öncelikle milli ilmi keşiflerimize olumlu görüş veren matematikte alanında uzman öğretim üyesi bulunan on bir ayrı üniversitedeki uzman öğretim üyelerini bir seminerde toplamalı. Milli ilmi keşif sahibi olarak da bizi davet etmeli. Milli ilmi keşifleri engelleyen Milli Eğitim Bakanlığındaki düşünce sahiplerini de bu seminere davet etmeli. Basın ve TV ye açık olmalı.  Bilgi yazılım çağına uygun olmayan matematik müfredatını değiştirmeli. Öğretmenleri de milli ilmi keşiflerimize akademik görüş veren alanında uzman öğretim üyesi bulunan on bir ayrı Üniversitenin alan uzmanları tarafından eğitilmelerini sağlamalıdır.

Tercüman:  Engelleme için hangi gerekçeleri kullanıyorlar?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar: Öncebilgi yazılım teknolojisinde çember ve elips çizimlerinde kullandığım;

b/a = 1/1 = 1 verildiğinde Çember, b /a < 1 olduğunda elips çizilen

A = Pi * a * a * b / a elips ve çembere ait bilgi yazılım uyumlu alan formülünün doğru olmasına ve bana ait olmamasına rağmen yaklaşık olarak (analitik olarak doğru olmadığı manasında) kabul edip “metrik bağıntıların yaklaşık hesaplarının müfredat programına alınmadığı” şeklinde bir gerekçe ortaya attılar. Sonra Üniversiteler görüş birliği içinde bu formülü Matematik Bölüm Başkanlıkları adına doğrulaması ile tezleri çöktü.

Sonra Milli ilmi keşifleri Üniversiteler incelerken o tarihte konikler müfredatın içinde idi. Dört ayrı Üniversite Matematik Bölüm Başkanlıkları adına ilmi keşiflerin koniklerin içinde verilmesini uygun bulmuştu. Milli Eğitim Bakanlığı konikleri müfredattan çıkartıyor ve sonra Hükumet programları “ÖNCELİKLİ DÖNÜŞÜM PROGRAMI” çerçevesinde koniklerin 2018 yılında güncellenen, sadeleştirilen müfredat programında yer almadığından ilmi keşiflerin orta öğretim matematik dersi programına alınmasının söz konusu olamadığı bana bildirildi.

Tercüman:  : Üniversitelerin bir kısmı Yerli ve milli ilmi keşiflerimizin Orta öğretim matematik dersi öğretim programında elips, hiperbol ve parabolün analitik incelemesi kapsamında okutulmasını uygun bulmuştu. Okutulmasını o alanda talep yapmadınız mı?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar: Yaptım.  Üniversitelerin bir kısmı Yerli ve milli ilmi keşiflerimizi Üniversiteler incelerken müfredatta yer alan Orta öğretim matematik dersi öğretim programından elips, hiperbol ve parabolün analitik incelemesi kapsamında okutulmasını uygun bulmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı ise 2018 yılında sadeleştirme adı altında Orta öğretim matematik dersi orta öğretim programından elips, hiperbol ve parabolün analitik incelemesini müfredattan çıkartmış sonra müfredatta yer almadığından matematik dersi öğretim programına alınmasının söz konusu olamadığı tarafıma bildirilmiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı İslam Dünyasının 500 yıldır bilime katkısı olmadığı şeklindeki kısır döngüyü çökerten dokuz ayrı üniversitenin orta öğretimde okutulmasını uygun bulduğu ilmi keşiflerin okutulma gerekçesini ortadan kaldırmış, yerli ve milli keşiflerin okutulması böylece engellenmiştir.

Tercüman: Sizi öğretmenler bu hususta desteklemiyor mu?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Milli ilmi keşiflerimizle ilgili yorumlarda yüzde doksanının yorumları olumlu. Bazıları hatta yorumlarında; “Keşke milli eğitim bakanı olsanız” diyor. Ben de onlara;“Yüce Allah bir gün bana Milli Eğitim Bakanlığı nasip ederse hayatım pahasına da olsa milli eğitimi milli hale getireceğim”diyorum.

Tercüman:   Peki sizi AK Parti tarafından kurulan Hükümetler desteklemiyor mu?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Milli Eğitim Bakanlığı milli ilmi keşiflerimizin okutulmasını uygun bulan üniversitelerin mesleki akademik görüş ve onaylarına rağmen milli ilmi keşiflerin orta öğretimde okutulmaması için elinden gelen bütün engellemeleri AK Parti tarafından kurulan Hükumet programları “ÖNCELİKLİ DÖNÜŞÜM PROGRAMI” adına yapıyor. İnatla engellemelerini sürdürüyor. Çalışmalarımız AR – GE çalışmaları sonucu ortaya çıkıyor. O da belli bir oranda parasal maliyete dayanıyor. Bu güne kadar devletten bir kuruş yardım almadım. Maddi yardım talep etmiyorum. Milli Eğitim Bakanlığı engel olmasın yeter. Buradan AK Parti tarafından kurulan Cumhurbaşkanlığı Hükümetini yerli ve milli ilmi keşiflere sahip çıkmaya davet ediyorum.

Bu ülke matematikte çağa uygun bilgi yazılım uyumlu müfredata geçmedikçe, bilgi yazılım uyumlu milli ilmi keşiflerimizi müfredata almadıkça asla başarılı olamaz. Tarih buna şahit olacaktır.

Tercüman:  Peki yurt dışına satmayı düşünüyor musunuz?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Geçmişte yurt dışından milli ilmi keşiflerimizin telif haklarının satılması için teklif geldi. Satmadım.

Örneğin bir AB ülkesine fikri haklarını tümden satarsam ülkemiz gelecekte kat kat para ödeyerek ilmi keşiflerimizden yararlanmak için oradan almak zorunda kalacaklar. FSEK dâhilinde milli ilmi keşiflerimizle ilgili ruhsat vermek için yasaları inceliyorum.

Tercüman:  Diyelim ki yerli ve ilmi keşiflerinizin telif hakların tümünü yurt dışına sattınız. Gelecekte Milli Eğitim Bakanlığı yerli ve milli ilmi keşiflerinizi okutmak istese okutmak için ruhsatı satışı yapacağınız yurt dışı ülkeden mi almak zorunda kalacak?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:Evet. Ve o ilmi keşiflerimizin üzerinde geliştirilecek tüm haklar da yurt dışında kalacak. Onun için FSEK dâhilinde milli ilmi keşiflerimizle ilgili ruhsat vermek için yasaları inceliyorum. AK Parti tarafından kurulan Cumhurbaşkanlığı Hükümetini Milli eğitimde yerli ve milli ilmi keşiflere değer vermeye ve sahip çıkmaya çağırıyorum.

Tercüman:  Bünyesinde alanında uzman öğretim üyesi bulunan üniversiteleri bir kez daha verir misiniz?

Bilim insanı ve matematikçi Kerim Sarılar:

TALEP ÜZERİNE SADECE DOĞRULUĞUNU SAPTAYAN ÜNİVERSİTELER:

1.Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölüm Başkanlığı

2. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölüm Başkanlığı

“DOĞRULAMASI YANI SIRA YERLİ VE MİLLİ” İLMİ KEŞİFLERİN; “ORTA ÖĞRETİM SEVİYESİNE UYGUN OLDUĞUNA DAİR BİLİMSEL AKADEMİK RAPOR, GÖRÜŞ VE ONAY VEREN ÜNİVERSİTELER:”

1. Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Orta öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı,

2. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen Matematik Alanları Eğitim Bölüm Başkanlığı

3. Bilkent Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölüm Başkanlığı,

4. Cumhuriyet Üniversitesi Matematik Bölüm Başkanlığı,

5. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitim Bölümü Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanlığı,

6. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı,

7. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı,

8. Bozok Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Geometri Anabilim Dalı Başkanlığı

9. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Etiketler :
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA